Analiz Raporu


ANALİZ RAPORU
Grup ismi: TORNADO
GRUP BAŞKANI :  MEHMET GÖKMEN(mehmetgokmen33@gmail.com)
ÜYE ADI: HÜSEYİN BACAKSIZ (huseyin06ank@gmail.com)
ÜYE ADI:AHMET ESER(ahmeteser105@gmail.com)
ÜYE ADI: KEMAL GÜL (kemalgul58@gmail.com)

Genel özet

Projemiz  6.sınıf Fen Bilimleri dersindeki  “Yaşamımızdaki  Elektrik” konusu olup bu konu grup başkanı başkanlığında grup üyelerinin oy birliğiyle seçilmiştir . Projeyi gerçekleştirmek için analiz kısmında grup üyelerine farklı görevler verilerek kendilerinden yerine getirmeleri istendi.Konu uzmanlarına başvurulup konuşularak görüşleri alındı, dersi nasıl işlediği soruldu, öğretimin ne derece geçekleştiği soruldu ve dersin öğrencilerine küçük bir anket yapıldı.
Yapılan çalışmalarımız sonunda ve  anket sonucunda grup başkanı başkanlığında toplantı yapılarak yapacağımız öğretim tasarımının nasıl bir tasarım olacağı hakkında oy birliğiyle kararlar aldık.
Günümüz de internet çağı olduğu için konu içeriği, animasyonlar, oyunlar gibi materyalleri php web programlama yardımıyla web ortamında sunumuna karar verdik. Projemizde, konuyu düz anlatımın yanı sıra yapılandırmacı yaklaşımda yer alacaktır.Geliştireceğimiz öğretim tasarımı animasyonlar, oyunlarla desteklenerek öğrencilerinde aktif katılımı sağlayıp konuyu öğrencilere aktarmak, öğrencinin yaparak , yaşayarak, bizzat kendisini içerisinde bularak öğrenmesini sağlamak , öğrenmeyi kalıcı hale getirmek, dersin eğlenceli işlenerek öğrencilerin daha iyi anlamasını sağlamak içindir.
Projemizde ilk olarak öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek için küçük bir test, konu içeriği, konu ile ilgili uygulama, oyun ve öğrencilerin konu anlatım sonucunda bilgi düzeylerini ölçmek için konunun tamamını kapsayan bir test şeklinde sıralanacaktır.
Geliştirmiş olduğumuz tasarım öğrenciler ve öğretmenler tarafından kullanılabilecektir.Öğretmenler ve öğrenciler tasarımı nasıl kulanabilecekleri hakkında bir de yardım menüsü yer alacaktır.


Önceki bilginiz

Öncelikle konumuz 6.sınıf Fen bİlimleri dersindeki  “Yaşamımızdaki  Elektrik’tir”.
Üniversitedeki Eğitimimize gelinceye kadar almış olduğumuz derslerde özellikle orta öğretim ve lisedeki fizik derslerinde elektrik konusunu genel hatlarıyla görmüştük. Buna dayanarak da az da olsa konuya yabancı olmadığımızı düşünüyoruz ve tahminen şu andaki orta öğretimde gösterilen fen bilimleri adı altında fizik dersi olarak anlatılan yaşamımızdaki elektrik konusunu basit şekilde ve anlaşılır bir dilde anlatılıyor olduğu kasındayız. Şu an daki bizim gördüğümüz genel fizik dersindeki  elektrik konusuda bizim bu düşüncemizi desteklediğini görmekteyiz. Çünkü orta öğretim basit anlatımla işlerken elektrik konusu biz üniversiteliler ise şu an detaylı olarak görmekteyiz.
Önceki bilgilerimizden yola çıkarak çevremizde elektriği ileten ve iletmeyen maddelerin var olduğunu porselen,cam, mika, tahta gibi maddelerin elektriği iletmediğini,alüminyum, demir, bakır, gümüş, altın gibi maddelerin elektriği ilettiğini görmüştük.Kimya’da da metal ametal olarak gruplandırıldığını biliyoruz bu saydığımız maddelerin… Ayrıca insan vücudu elektriği ilettiğini ve elektrik çarpmalarının bundan kaynaklandığını biliyoruz. Meslek çıkışlı olarak da atelye derslerimizde elektirk devreleri ile birçok uygulamalar yaptık.


Öğretimin Amacı

Bizim amacımız 6. Sınıf öğrencilerine YAŞAMIMZDAKİ ELEKTRİK konusunu yaparak yaşayarak bizzat kendilerini içinde bularak sade basit anlaşılır bir lisanla öğrencilere hedef ve kazanımlarımızı aktarmaktır.
1)Hedeflerimiz ise Yaşamımız elektrik konusunu anlattığımızda öğrencinin detaylı olarak elektrik konusunda bilgi sahibi olmasını ve elektriğin yaşamımızın vazgeçilmez bir parçasını olduğunu göstermektir.
2)Bir diğer hedefimiz ise Elektriğin sonsöz bir enerji kaynağı olmadığını anlatıp elektriğin yaşamımızdaki önemini ve tasarruflu kullanılmasını öğretmektir.
3)Bir diğer hedefimiz ise öğrencilere basit elektrik devrelerini , devre elemanlarını ve öğrencilere yaşamımızdaki elektrik araç ve gereçlerin önemini anlatmak olacaktır.

Analiz süreçleri

Grup üyelerinin meslek lisesi muzunu olduğu için ve bu konuya ilgimiz ve yatkın olduğumuz için ayrıca da bu konudaki hedef ve kazanımları en iyi şekilde gerçekleştireceğimizi düşündüğümüz için özelikle bu konuyu seçtik.(neden bu konuyu seçtik)
Öncelikle iki yada üç uzman ile görüşüldü fikirleri alındı gözden geçirildi ve öğrencilere anket yapıldı. Anket ile öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek ve konuyu daha iyi şekilde anlatmak için anket seçmeyi uygun gördük.(analiz süreci)
Anket sonuçları

            Gazi ortaokulunda yaptığımız İfadeler ve Teknoloji tutum ölçeği anketi sonucunda ; İfadeler anketinin sonucuna göre öğrenciler verdikleri cevapla  %60 oranınıda katılıyor %40 oranında kararsız olduğu belirlenmiştir. Bir diğer anketimizde ise yani Teknoloji tutum ölçegi anketinin sonuca göre öğrenciler verdikleri cevaplara göre %60 katılıyor %30 kararsız iken %10 ise katımadığı belirlenmiştir.

Kimlerle görüşüldü ne konuşuldu

İlk olarak üniversitemizdeki fizik hocamız Resul Köseoğlu ile projemizi konuşup uzman olarak kendisine danışıldı ve bize fikirlerini beyan etti ayrıca Borsa ilköğretimin okulunda Fevzi bey ile konuşmamızı önerdi ve ayrıca Gazi ortaokulunda Kemal Özdemircioğlu ile görüşülüp konuşuldu bizi konu hakkında bilgilendirdi. Kemal Bey sayesinde öğrencilere anket düzenlendi ve anket sonuçları çıkartıldı ve bu saydığımız hocalar ile detaylı röportaj yapılacağını söylemek isterim.


İhtiyaç analizi (performance)

Öğrencilerin soyut düşünme yetenekleri daha gelişmediği için veya yeni yeni geliştiği için düz anlatımla konunun öğrencilere daha iyi aktarılamadığı için görsel ve işitsel araç ve gereçler ile konuyu destekleyeceğiz.  Beş duyu organına hitap etme ve konuyu anlaşır kılma ve zamandan materyaller ile tasarruf etme… Elektrik hayatımızın sonuna kadar yaşamımızın bir parçası olacağını için “YAŞAMIZDAKİ ELEKTRİK “ konusunu öğrenciye öğretmek.
İlk hedefimiz konunun anlaşılırlığını sağlamak ve kalıcılığını arttırmak olacaktır. Eğer bunu gerçekleştirirsek öğrencilerin performansı yüzde yüze kadar artırabileceğimizi düşünüyoruz.

İçerik Analizi

Dersin hocasıyla yapılan görüşmede düz anlatıma katkıda bulunmak ve anlatımı zenginleştirmek için çeşitli oyun,animasyonlar geliştirilecek.İçerik anlatılmadan önce öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek için bir test yapılacak. Test sonucuna göre öğrenciye detaylı ya da yüzeysel bilgi verilecek. Bilgi aktarılırken düz anlatım kullanılacak ve her konu sonunda animasyonla uygulama yapılacak. Konun öğrenilirliğini artırabilmek için basit,sade,anlaşılır  eğitsel oyunlar oynatılacak. Öğrencilerin bilgi düzeyini ölçmek için test yapılacak ve nerelerde eksiklikler olduğu saptanıp giderilmeye çalışılacak.Konu içeriği,testler,animasyonlar,oyunlar php de web sayfası halinde sunulacaktır.

Öğrenenlerin Analizi

İnternet çağında yaşadığımız için konunun internet sayfası yapılıp ordan anlatılması ilgi çekiciliğini artırır kanaatindeyiz.
Öğrenciler 12 yaşlarında olup kız erkek karışıktır.6. sınıf öğrencileridir.
Daha önce 5. sınıfta benzer ünitenin işlendiği fakat başka konuların anlatıldığı saptanmıştır.
Ders anlatımında sunuş yoluyla birlikte yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır.Öğrencilere önce teorik bilgi verilecek,ardından anlatımı pekiştirmek için oyunlar oynatılacaktır.
Öğrenciler fen bilgisinden korkuyor.Bunun sebebinin sürekli düz anlatım tekniğinin kulanıldığı görüşündeyiz.Yabancı kelimeler var ve öğrenciler bu kelimeleri akıllarında tutamıyorlar.
Ders öğretmeni, öğrencilerin dikkatlerinin bir süre sonra dağıldığını ve derse karşı ilgilerinin zamanla azaldığını ifade ediyor. Öğrenciler dersi daha eğlenceli bir şekilde geçmesini istiyor.

Context (Öğrenme Ortamı) Analizi

Öğretim web sayfası üzerinden gerçekleştirilecek. Yapılan öğretim tasarımınıhem ööğretmen hemde öğrenci kullanabilecek. İçerik giriş testi, içerik aktarımı, animasyon, eğitsel oyun ve değerlendirme şeklinde menüler konularak  gerçekleştirilecek. Öğrenci karşılaştığı problem karşısında yönlendirmeleri  yardım menüsünden yararlanabilecek veya ders öğretmeninden alacak .

Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi

Yapılan anketin sonuçlarına göre öğrenciler dersi teknolojik materyallerden yaralanarak işlemeyi sevdiğini ve derste daha çok eğlenerek öğrenmeyi gerçekleştirdiklerini gördük. Öğretim tasarımımızda bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşımları kullanacağız. Bilişsel yaklaşım kullanılarak öğrencilere konu bilgisi aktarılacak.Yapılandırmacı yaklaşımda flash animasyonla yapılan oyunlar öğrencinin bizzat kendisi içerisinde olacağı için konuyu yaparak yaşayarak öğrenece ve pekiştirmiş olacak.Başarılı olunua her bölüm sonunda pekiştireçler verilecek bir sonraki adıma istekli başlaması sağlanacak.

Zamanlama ve Analiz İçin Planlama

              Grup üyelerinden  Hüseyin Bacaksız  ve Mehmet Gökmen öğretim tasarımının nasıl yapılması gerektiği hakkında çalıştılar Ahmet eser ve Kemal Gül  sınıfla ve ders öğretmeniyle iletişim kurarak konu hakkında bilgi aldılar ve öğrencilere anket yaptılar. Analiz raporu, hazırlanırken her üye görevlerini  istenilen süre içerisinde tamamlayıp, tüm grup üyelerinin ortak katılımıyla hazırlandı.

Kaynakça



Kemal ÖZDEMİRCİOĞLU (Gazi Ortaokulu Fen ve Teknolojileri Öğretmeni)

0 yorum:

Yorum Gönder