Final Raporu


PROJE FINAL RAPORU
Grup ismi: TORNADO
GRUP BAŞKANI :  MEHMET GÖKMEN(mehmetgokmen33@gmail.com)
ÜYE ADI: HÜSEYİN BACAKSIZ (huseyin06ank@gmail.com)
ÜYE ADI:AHMET ESER(ahmeteser105@gmail.com)
ÜYE ADI: KEMAL GÜL (kemalgul58@gmail.com)


Genel özet 
Tasarımımız 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinin web sayfası şeklinde öğretimi tasarlamadır.Projemizde konuyla ilgili bilişsel bilgi,oyunlar,videolar,testler bulunmaktadır.Bilişsel bilgideki amaç konuyla ilgili bilgi vermektir.Oyunlardaki amaç öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak öğrenmeyi kalıcı hale getirmektir.Videolardaki amaç konuyla ilgili videolar izletip öğrencide görsel ve işitsel olarak öğrenimi sağlamaktır.Testlerdeki amaç öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek ve konu sonunda öğrenciyi ölçmek için bir sınav yapmaktır.
Tasarımımız web sayfası olduğu için web sayfamız yayında ise internetin olduğu her yerde kullanabiliriz. Tasarımımızda bilişsel bilgide bulanacağı için öğrenci tek başına bazı noktaları öğrenemeyebilir.Burada öğretmen devreye girer öğretimi gerçekleştirir. Tasarımımızı öğretmen kullanacaksa öğretimin bilgisayar labında gerçekleşmesini tavsiye ederiz.
Konu anlatımı bitimi sonrasında öğrencilerdeki performansı ölçmek için konuyla ilgili bir sınav yapılacaktır.Öğrenci oynadığı oyunlar sonucunda puanlar alarak kendi gelişimleri hakkında geri dönüt alacaktır.
Öğrencileri motive etmek amacıyla web sayfamızın ana sayfasında konuyla ilgili kavram haritası yer alıyor.Öğretmen  eğer isterse oyun sekmesindeki oyunlardan bir kaçını öğrencilere göstererek öğrencilerde konuyu öğrenmeleri için istek uyandırabilir veya video sekmesinden konuyla ilgili birkaç video izletebilir.Böyleliklede motivasyonu sağlama çalışmış olur.Öğretmen bu oyunları ve videoları ister başta gösterebilir ister ortada isterse sonda gösterebilir.Yazılı materyallerin yanında görsel materyaller ve hem görsel hem işitsel materyaller bulunuyor.
Analiz

Öğretimin Amacı
Bizim amacımız 6. Sınıf öğrencilerine YAŞAMIMZDAKİ ELEKTRİK konusunu yaparak yaşayarak bizzat kendilerini içinde bularak sade basit anlaşılır bir lisanla öğrencilere hedef ve kazanımlarımızı aktarmaktır.
1)Hedeflerimiz ise Yaşamımız elektrik konusunu anlattığımızda öğrencinin detaylı olarak elektrik konusunda bilgi sahibi olmasını ve elektriğin yaşamımızın vazgeçilmez bir parçasını olduğunu göstermektir.
2)Bir diğer hedefimiz ise Elektriğin sonsöz bir enerji kaynağı olmadığını anlatıp elektriğin yaşamımızdaki önemini ve tasarruflu kullanılmasını öğretmektir.
3)Bir diğer hedefimiz ise öğrencilere basit elektrik devrelerini , devre elemanlarını ve öğrencilere yaşamımızdaki elektrik araç ve gereçlerin önemini anlatmak olacaktır.

Analiz süreçleri
Grup üyelerinin meslek lisesi muzunu olduğu için ve bu konuya ilgimiz ve yatkın olduğumuz için ayrıca da bu konudaki hedef ve kazanımları en iyi şekilde gerçekleştireceğimizi düşündüğümüz için özelikle bu konuyu seçtik.(neden bu konuyu seçtik)
Öncelikle iki yada üç uzman ile görüşüldü fikirleri alındı gözden geçirildi ve öğrencilere anket yapıldı. Anket ile öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek ve konuyu daha iyi şekilde anlatmak için anket seçmeyi uygun gördük.(analiz süreci)

İhtiyaç analizi
Öğrencilerin soyut düşünme yetenekleri daha gelişmediği için veya yeni yeni geliştiği için düz anlatımla konunun öğrencilere daha iyi aktarılamadığı için görsel ve işitsel araç ve gereçler ile konuyu destekleyeceğiz.  Beş duyu organına hitap etme ve konuyu anlaşır kılma ve zamandan materyaller ile tasarruf etme… Elektrik hayatımızın sonuna kadar yaşamımızın bir parçası olacağını için “YAŞAMIZDAKİ ELEKTRİK “ konusunu öğrenciye öğretmek.
İlk hedefimiz konunun anlaşılırlığını sağlamak ve kalıcılığını arttırmak olacaktır. Eğer bunu gerçekleştirirsek öğrencilerin performansı yüzde yüze kadar artırabileceğimizi düşünüyoruz.

İçerik Analizi
Dersin hocasıyla yapılan görüşmede düz anlatıma katkıda bulunmak ve anlatımı zenginleştirmek için çeşitli oyun,animasyonlar geliştirilecek.İçerik anlatılmadan önce öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek için bir test yapılacak. Test sonucuna göre öğrenciye detaylı ya da yüzeysel bilgi verilecek. Bilgi aktarılırken düz anlatım kullanılacak ve her konu sonunda animasyonla uygulama yapılacak. Konun öğrenilirliğini artırabilmek için basit,sade,anlaşılır  eğitsel oyunlar oynatılacak. Öğrencilerin bilgi düzeyini ölçmek için test yapılacak ve nerelerde eksiklikler olduğu saptanıp giderilmeye çalışılacak.Konu içeriği,testler,animasyonlar,oyunlar php de web sayfası halinde sunulacaktır.
Öğrencilerin Analizi
İnternet çağında yaşadığımız için konunun internet sayfası yapılıp ordan anlatılması ilgi çekiciliğini artırır kanaatindeyiz.
Öğrenciler 12 yaşlarında olup kız erkek karışıktır.6. sınıf öğrencileridir.
Daha önce 5. sınıfta benzer ünitenin işlendiği fakat başka konuların anlatıldığı saptanmıştır.
Ders anlatımında sunuş yoluyla birlikte yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır.Öğrencilere önce teorik bilgi verilecek,ardından anlatımı pekiştirmek için oyunlar oynatılacaktır.
Context (Öğrenme Ortamı) Analizi
Öğretim web sayfası üzerinden gerçekleştirilecek. Yapılan öğretim tasarımınıhem öğretmen hemde öğrenci kullanabilecek. İçerik giriş testi, içerik aktarımı, animasyon, eğitsel oyun ve değerlendirme şeklinde menüler konularak  gerçekleştirilecek. Öğrenci karşılaştığı problem karşısında yönlendirmeleri  yardım menüsünden yararlanabilecek veya ders öğretmeninden alacak .
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Yapılan anketin sonuçlarına göre öğrenciler dersi teknolojik materyallerden yaralanarak işlemeyi sevdiğini ve derste daha çok eğlenerek öğrenmeyi gerçekleştirdiklerini gördük. Öğretim tasarımımızda bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşımları kullanacağız. Bilişsel yaklaşım kullanılarak öğrencilere konu bilgisi aktarılacak.Yapılandırmacı yaklaşımda flash animasyonla yapılan oyunlar öğrencinin bizzat kendisi içerisinde olacağı için konuyu yaparak yaşayarak öğrenece ve pekiştirmiş olacak.Başarılı olunua her bölüm sonunda pekiştireçler verilecek bir sonraki adıma istekli başlaması sağlanacak.
Tasarım ve Geliştirme
Öğretimin tanımlanması ve Detaylar
Tanımlama
Tasarımımız 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinin web sayfası şeklinde öğretimi tasarlamadır.Projemizde konuyla ilgili bilişsel bilgi,oyunlar,videolar,testler bulunmaktadır.Bilişsel bilgideki amaç konuyla ilgili bilgi vermektir.Oyunlardaki amaç öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak öğrenmeyi kalıcı hale getirmektir.Videolardaki amaç konuyla ilgili videolar izletip öğrencide görsel ve işitsel olarak öğrenimi sağlamaktır.Testlerdeki amaç öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek ve konu sonunda öğrenciyi ölçmek için bir sınav yapmaktır.
Ortam
Tasarımımız web sayfası olduğu için web sayfamız yayında ise internetin olduğu her yerde kullanabiliriz. Tasarımımızda bilişsel bilgide bulanacağı için öğrenci tek başına bazı noktaları öğrenemeyebilir.Burada öğretmen devreye girer öğretimi gerçekleştirir. Tasarımımızı öğretmen kullanacaksa öğretimin bilgisayar labında gerçekleşmesini tavsiye ederiz.
.

Temel Öğeler
Web sayfamızda ana sayfa,konu,ölçme,sonuçlar,videolar,oyunlar,yardım sekmeleri bulunacaktır.Ana sayfada dikkat çekmek,motivasyaonu sağlamaya çalışmak ve öğrenciyi güdülemek amacıyla konuyla ilgili kavram haritası yer alıyor.Konu sekmesinde yaşamımızdaki elektrik konusuyla ilgili bilişsel bilgi yer almaktadır ve konuyla ilgili resimler bulunmaktadır.Ölçme sekmesinde öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek için ve konu anlatım sonrasında konuyla ilgili sınav yapmak için alt sekmelerimiz mevcuttur.Sonuçlar sekmesinde yapılan sınav sonuçları yer almaktadır.Videolar sekmesinde konuyla ilgili videolar yer alıyor.Oyunlar sekmesinde yaşamımızda elektrik konusuyla ilgili yaptığımız flash animasyon oyunları yer almaktadır.Bu oyunların amacı öğrencinin yaparak konuyu yaşayarak öğrenmesini sağlamaktır.Oyunlarımızda bir elektrik devresi kurulup yan tarafta elektriği ileten iletmeyen maddeler karışık olarak verilip ve bunların devreye öğrencilerden yerleştirmesi isteniyor.İleten maddeyi yerleştirdiğinde öğrenciye ödül olarak puan veriliyor.Yardım sekmesinde web sayfamızda bulunan sekmeler ne bulunduğu ve kullanıcıya tavsiyeler veriliyor.
İçerik
Projemizin içeriğinde kullandığımız resimler, konuyla ilgili bilgiler özenle seçilmiştir.Daha sonra projeyi oluşturmak için bu ögeler uyumlu bir şekilde bir araya getirilmiştir. İçerikte hazırbulunuşluk testleri, değerlendirme testleri, oyun, konu anlarımları bulunmaktadır. Ayrıca projemizin içeriği öğrenciden geri dönüt alma özelliğine sahiptir.
Projemizin konu anlatım bölümlerinde öğrencinin daha kolay ve kalıcı öğrenmesni sağlayacak olan animasyonlar bulunmaktadir
Öğrenme nesneleri
              Projemizde hazırlamış olduğumuz oyun, tes ve konu içeriği öğrencinin anlayabileceği şekilde hazırlanmaya çalışılmıştır. Konumuz olan Yaşamımızdaki Elektrik öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde hazırlanılmıştır. Yaşamımızda kullandığımız ampul, batarya, direnç gibi malzemeler flash programıyla öğrencinin anlayacağı şekilde aktarırmıştır ve bu şekilde öğrenme kolay ve kalıcı hale gelmiştir.
Projemizde hazırladığımız testler öğrenciden kolay dönüt almamızı sağlamıştır.

Geliştirme karar ve gerekçeleri
Öğrencilerin öğrenmeyi kolay, kalıcı ve etkili bir şekilde sunmamız için projemizi “basitlik”, “görsellik”, “açıklık”, “kolay anlaşılır” ve  “eğlencili” bir şekilde hazırladık.
Projemizde kullandığımız animasyonlar, görseller, testler, oyunlar ile projemizi kolay anlaşılır ve eğlencili bil hale getirmeye çalıştık.
Oyun bölümünde öğrenci hem öğrenip hemde eğlendirmeye çalıştık .
Problemler ve çözüm önerileri
Projemizin uygulamasında öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyesini bilmediğimiz için problem yaşadık. Bu problemi ise projemize hazırbulunuşluk testi ekleyerek ortadan kaldırdık.
Ayrıca projemizde eksik bulduğumuz bazı noktaları sonradan güncelleştirdik.
Değerlendirme

Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar
Yapılan anketin sonuçlarına göre öğrenciler dersi teknolojik materyallerden yaralanarak işlemeyi sevdiğini ve derste daha çok eğlenerek öğrenmeyi gerçekleştirdiklerini gördük. Öğretim tasarımımızda bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşımları kullanacağız. Bilişsel yaklaşım kullanılarak öğrencilere konu bilgisi aktarılacak.Yapılandırmacı yaklaşımda flash animasyonla yapılan oyunlar öğrencinin bizzat kendisi içerisinde olacağı için konuyu yaparak yaşayarak öğrenece ve pekiştirmiş olacak.Başarılı olunua her bölüm sonunda pekiştireçler verilecek bir sonraki adıma istekli başlaması sağlanacak.
Sonuçlar
Projemizi sınıf ortamında 15 kişiye uyguladık.Uygulma bir ders süresinin yarısı kadar sürmüştür. Uygulamamıza tüm öğrencilerin katılımını sağladık. Uygulama sonrasında ders öğretmeninden olumlu tepkiler aldık. Aldığımız bu tepkiler uygulamamızın başarılı olduğunu göstermiştir. 
Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler
Öğrencilerin hazırbulnuşluk düzeyini ölçemediğimiz için sıkıntı yaşamıştık, bunun için projemizin test bölümüne hazırbulnuşluk testi ekledik ve bu problemin ortadan kaldıraacağını düşünüyoruz. Projemizde öğrencilerin isteği doğrultusunda daha çok görsellik, animasyonlar eklemeye çalıştık.
Görevler

Grup Üyesi
Görev
Mehmet GÖKMEN
Blog sayfası
Ahmet ESER
Konu İçeriği, anket
Hüseyin BACAKSIZ
Sunum hazırlama, video
Kemal GÜL
Php de site,Flash
.
Kaynakça


0 yorum:

Yorum Gönder