Tasarım Raporu
Grup ismi: TORNADO
Genel özet
Tasarımımız 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinin web sayfası şeklinde öğretimi tasarlamadır.Projemizde konuyla ilgili bilişsel bilgi,oyunlar,videolar,testler bulunmaktadır.Bilişsel bilgideki amaç konuyla ilgili bilgi vermektir.Oyunlardaki amaç öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak öğrenmeyi kalıcı hale getirmektir.Videolardaki amaç konuyla ilgili videolar izletip öğrencide görsel ve işitsel olarak öğrenimi sağlamaktır.Testlerdeki amaç öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek ve konu sonunda öğrenciyi ölçmek için bir sınav yapmaktır.
Tasarımımız web sayfası olduğu için web sayfamız yayında ise internetin olduğu her yerde kullanabiliriz. Tasarımımızda bilişsel bilgide bulanacağı için öğrenci tek başına bazı noktaları öğrenemeyebilir.Burada öğretmen devreye girer öğretimi gerçekleştirir. Tasarımımızı öğretmen kullanacaksa öğretimin bilgisayar labında gerçekleşmesini tavsiye ederiz.
Konu anlatımı bitimi sonrasında öğrencilerdeki performansı ölçmek için konuyla ilgili bir sınav yapılacaktır.Öğrenci oynadığı oyunlar sonucunda puanlar alarak kendi gelişimleri hakkında geri dönüt alacaktır.
Öğrencileri motive etmek amacıyla web sayfamızın ana sayfasında konuyla ilgili kavram haritası yer alıyor.Öğretmen eğer isterse oyun sekmesindeki oyunlardan bir kaçını öğrencilere göstererek öğrencilerde konuyu öğrenmeleri için istek uyandırabilir veya video sekmesinden konuyla ilgili birkaç video izletebilir.Böyleliklede motivasyonu sağlama çalışmış olur.Öğretmen bu oyunları ve videoları ister başta gösterebilir ister ortada isterse sonda gösterebilir.Yazılı materyallerin yanında görsel materyaller ve hem görsel hem işitsel materyaller bulunuyor.
Öğretimin Detayları
Tanımlama
Tasarımımız 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinin web sayfası şeklinde öğretimi tasarlamadır.Projemizde konuyla ilgili bilişsel bilgi,oyunlar,videolar,testler bulunmaktadır.Bilişsel bilgideki amaç konuyla ilgili bilgi vermektir.Oyunlardaki amaç öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak öğrenmeyi kalıcı hale getirmektir.Videolardaki amaç konuyla ilgili videolar izletip öğrencide görsel ve işitsel olarak öğrenimi sağlamaktır.Testlerdeki amaç öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek ve konu sonunda öğrenciyi ölçmek için bir sınav yapmaktır.
Ortam
Tasarımımız web sayfası olduğu için web sayfamız yayında ise internetin olduğu her yerde kullanabiliriz. Tasarımımızda bilişsel bilgide bulanacağı için öğrenci tek başına bazı noktaları öğrenemeyebilir.Burada öğretmen devreye girer öğretimi gerçekleştirir. Tasarımımızı öğretmen kullanacaksa öğretimin bilgisayar labında gerçekleşmesini tavsiye ederiz.
Temel Öğeler
Web sayfamızda ana sayfa,konu,ölçme,sonuçlar,videolar,oyunlar,yardım sekmeleri bulunacaktır.Ana sayfada dikkat çekmek,motivasyaonu sağlamaya çalışmak ve öğrenciyi güdülemek amacıyla konuyla ilgili kavram haritası yer alıyor.Konu sekmesinde yaşamımızdaki elektrik konusuyla ilgili bilişsel bilgi yer almaktadır ve konuyla ilgili resimler bulunmaktadır.Ölçme sekmesinde öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek için ve konu anlatım sonrasında konuyla ilgili sınav yapmak için alt sekmelerimiz mevcuttur.Sonuçlar sekmesinde yapılan sınav sonuçları yer almaktadır.Videolar sekmesinde konuyla ilgili videolar yer alıyor.Oyunlar sekmesinde yaşamımızda elektrik konusuyla ilgili yaptığımız flash animasyon oyunları yer almaktadır.Bu oyunların amacı öğrencinin yaparak konuyu yaşayarak öğrenmesini sağlamaktır.Oyunlarımızda bir elektrik devresi kurulup yan tarafta elektriği ileten iletmeyen maddeler karışık olarak verilip ve bunların devreye öğrencilerden yerleştirmesi isteniyor.İleten maddeyi yerleştirdiğinde öğrenciye ödül olarak puan veriliyor.Yardım sekmesinde web sayfamızda bulunan sekmeler ne bulunduğu ve kullanıcıya tavsiyeler veriliyor.
Motivasyon
Öğrencileri motive etmek amacıyla web sayfamızın ana sayfasında konuyla ilgili kavram haritası yer alıyor.Öğretmen eğer isterse oyun sekmesindeki oyunlardan bir kaçını öğrencilere göstererek öğrencilerde konuyu öğrenmeleri için istek uyandırabilir veya video sekmesinden konuyla ilgili birkaç video izletebilir.Böyleliklede motivasyonu sağlama çalışmış olur.Öğretmen bu oyunları ve videoları ister başta gösterebilir ister ortada isterse sonda gösterebilir.Yazılı materyallerin yanında görsel materyaller ve hem görsel hem işitsel materyaller bulunuyor.
1. Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri dönüt
Konu anlatımı bitimi sonrasında öğrencilerdeki performansı ölçmek için konuyla ilgili bir sınav yapılacaktır.Öğrenci oynadığı oyunlar sonucunda puanlar alarak kendi gelişimleri hakkında geri dönüt alacaktır.
2. Öğretimin sırası
İlk olarak öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi ölçülecek.Daha sonra konuyla ilgili kavram haritası öğrencilere sunulacak.Sunum sırasında videolar izletilecek.Konu anlatım bitiminde öğrenciye oyun oynatılacak.Son olarak öğrencinin ne kadar öğrendiğini ölçmek için bir sınav yapılacak.
Storyboard (senaryo) sahneleri
Yapılan öğretim tasarımına öğrenci veya öğretmen ilk girdiğinde ana sayfa ile karşılaşacaktır.Bu sahnede konuyla ilgili kavram haritası yer almaktadır.Konu sekmesinde ise konu içeriği sahnesi bulunmaktadır.Ölçme sekmesinde test bulunmaktadır ve bu sahnede öğrenciye sınav yapılmaktadır.Oyun sekmesinde öğrenci oyun sahnesiyle karşılaşıyor ve oyun oynuyor.Video sekmesinde konuyla ilgili videolar yer alıyor ve bu sahnede öğrencinin dikkatini toplaması için videolar bulunuyor.Yardım sekmesinde öğretmen ve öğrenciye tasarımı nasıl kullanırsa daha etkili ve verimli olacağı hakkında sahne sunuluyor.
Öğretim yaklaşımı
Tasarımımızda Bilişsel yaklaşım ağır basmaktadır.Konuyla ilgili bilgi ağır basmaktadır.Bilişsel yaklaşıma ek olarak yapılandırmacı aklaşımda yer almaktadır.Çünkü yaptığımız oyunda öğrenci etkileşime geçeceği için konuyu yaparak yaşayarak öğrenecektir.
Beklentiler ve yayınlama gereksinimleri
Öğretim tasarımımızın öğretmene 6. Sınıf Yaşamımızdaki elektrik konusunu anlatırken kolaylık sağlamasını ve zamandan tasarruf etmesini isteriz.Yaşamımız elektrik konusunun öğrenciler tarafından daha iyi öğrenmesini ve öğrenmeyi kalıcı hale getirmesini bekleriz.Öyle de olacağına gönülden inanıyoruz.Tasarımımız güncellenebilir bir tasarımdır.İstenilen zamanda istenilen yerler değiştirilebilir veya yeni eklentiler eklenebilir.
Zaman çizelgesi
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
01.05.2013
|
Mehmet GÖKMEN
|
C#ta oyun
|
28.04.2013
|
Ahmet ESER
|
Konu İçeriği
|
25.04.2013
|
Hüseyin BACAKSIZ
|
Konu ile ilgili soru
|
04.05.2013
|
Kemal GÜL
|
Php de site,Flash
|
Kaynaklar
SENARYO METNİ:
Öncelikle grup arkadaşlarımızla sürekli toplantılar yapılıp , düşünceler tartışılıp ve sonuç olarak ortak bir kararlara bağlanıp senaryo kısmı tamamlanmıştır. Senaryo tanımlarımız ise şunlardır:
İlk başta Flash Programında "Yaşamımız Elektrik" konusu ile animasyaon etkinliği yapılıdı.
Daha sonra Blog sayfamız açıldı.
Bir sonraki aşamada ise "KEMP MODELİ" adı altında tasarım süreci ve öğrenme işlemleri gözden geçirilerek etkinliklerimiz yapıldı.
Diğer aşama ise "Yaşamımız Elektrik" konusu web sitesine uyarlandı.
Web sitesine uyarlanan işlemler ise konu özeti ve "kemp Modeli " dikkate alınarak tüm işlemler webe aktarıldı.
Bir sonraki aşamada Web sitesine geri dönüt almak için anket soruları ve test soruları eklendi.
Bu eklemeler sonunda okullarda ders anlatılması için ilk dönem aldığımız "öğretim ilke ve yöntemleri" dersine göre konuyla ilgili somut bir materyal hazırlandı.
Konu ile ilgili görsel işitsel materyal tedarik edilerek okullarda öğrencilere antalmak için gerekli materyaller bulundu.
Son olarak ise C# programı konumuza uyarlanarak bir proje yazıldı ve çalıştırıldı.
Bu aşamadan sonra okul yönetimindeki insanlarla görüşülerek izinler düzenledi
Tüm işlemler tasarım raporu ve kemp modeli ve öğretim ilke ve yöntemleri dersi dikkate alınrak yapıldı.
Yapılan tüm bu işlemler sonunda grupça detaylı bir yoplantı gerçekleştirildi.
Bu toplantıda gerçekleştirlen konuşlardan en öenmlileri ise;
Konumuz ve modelimiz tekrar gözden geçirilerek ve eksik ve eklenmesi gereken nokta atışları yapılark düzenlenmesi gerçekleştirildi ve son karar alındı.
Bu işlemlerden sonra iki okula gidilerek 6. sınıf öğrencilerine bir ders saati olacak şekilde konumuz antıldı
Anlatmanın ardından uygulama ve değerlendirme kısmı dikkate alınarak geri dönütün yüzdesi grupça oluşturuldu ve gerekli belgeler sunuldu.
Başarısız öğrencilerin eksikleri belirlenip bizler tarafında düzenleme yapıldı.
başarılı öğrencile ise pekiştireç verilerek gelecekte meslek ve özgüven duyguları geliştirildiği grubumuz tarafından belirlenip belgelrle sunuldu. (pekiştireç ise başarılı öğrencilen ödülledirilerek başarısız olan öğrencilere yol gösterek çalışma isteğini arttırdı.)
Belgelerde yazıldığı gibi tüm işlemler tek tek not alınıp hocamıza sunularak
senaryo kısmı tamamlanmış oldu.
0 yorum:
Yorum Gönder